ΛΕΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΛΑΘΟΣ ;

Ιουλ 6th, 2011 by admin | 0

ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΜεγάλο θέμα επανατοποθέτησε ο νέος υπουργός Π.Ε.Κ.Α. με τη δήλωση στη Βουλή, για την επανεξέτασης της απαγό-ρευσης της κυκλοφορίας πετρελαιοκίνη-των ΙΧ σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Οι δημοσιογράφοι του αυτοκινήτου, λες και περίμεναν τη δήλωση και γέμισαν αναφορές τις εφημερίδες και τα έντυπα αυτοκινήτου, ενώ στο διαδίκτυο στήθηκε ο χορός της προετοιμασίας. Από την άλλη όχθη,  έντονη  είναι η ανησυχία από
Επιστήμονες και ανθρώπους που ασχολούνται με το περιβάλλον, για τη μονομερή προσέγγιση του νέου Υπουργού στο θέμα. Μια δήλωση που δείχνει να υπάρχει κενό μελέτης των δεινών που προκαλεί στη Δημόσια Υγεία και στον αέρα των δύο περιοχών, η κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων επιβατηγών. Ακόμη όμως και να μην έχει μελετήσει τις επιστολές του ECOCITY σχετικά με τα αποτελέσματα της Διαβούλευσης, που του είχαν σταλεί όταν ήταν στο Υπ. Οικονομικών (Γρ, Υπουργού αρ. Πρωτ. 05166/16-6-2011) και έχουν προωθηθεί από το Γραφείο του Πρωθυπουργού (αρ. πρωτ. Κ3233/9-6-2011) στο νέο του Υπουργείο στον Γ.Γ. κ. Αλεξόπουλο (νέος αρ. πρωτ. 2090/28-6-2011), δεν είναι δυνατόν να μη γνωρίζει τις ζημιές που κάνει το νοθευμένο πετρέλαιο στα νέας τεχνολογίας πετρελαιοκίνητα.
Λέτε να κάνει το λάθος; είχαμε αναρωτηθεί για την Κυβέρνηση τον περασμένο χειμώνα όταν βάλαμε στο τραπέζι της Διαβούλευσης το πρόβλημα της Πετρελαιοκίνησης. Τότε κοινοποιή-σαμε τις θέσεις μας και τους λόγους που τεκμηριώνουν πως, με την υπάρχουσα παράνομη χρήση του πετρελαίου θέρμανσης για κίνηση, καθώς και με την εκπομπή μεγάλου αριθμού PM 2,5 και μικρότερης διαμέτρου, δεν μπορεί να συζητείται η ελεύθερη κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων επιβατικών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Εκτός από τα παραπάνω, ο νέος υπουργός ΠΕΚΑ, είναι πιθανό να μη γνωρίζει τις ζημιές που προκαλεί στα ευαίσθητα ντιζελοκίνητα το πετρέλαιο κακής ποιότητας (είτε μόνο θέρμανσης, είτε νοθευμένο). Μια πολύ καλή προσέγγιση που είδαμε στο www.caroto.gr σίγουρα θα προβληματίσει ενδιαφερό-μενους αγοραστές πετρελαιοκίνητων, αν η Κυβέρνηση επιλέξει την άρση, χωρίς να λύσει πρώτα το πρόβλημα της παράνομης πώλησης πετρελαίου θέρμανσης για κίνηση :

Όταν μιλάμε για σύγχρονους πετρελαιοκινητήρες αναφερόμαστε σε όσους πληρούν τις προδιαγραφές Euro5. Σε αυτού του τύπου πετρελαιοκινητήρων η χρήση πετρελαίου θέρμανσης ή ακόμη και μίγμα πετρελαίου κίνησης με θέρμανσης, βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα είναι σίγουρο πως θα αποδειχτεί μοιραία για διάφορα εξαρτήματα. Πρώτα και ακριβότερα είναι τα μπεκ και η αντλία υψηλής πίεσης (τρόμπα) που σταδιακά καταστρέφονται λόγω της μειωμένης λιπαντικής ικανότητας του πετρελαίου θέρμανσης. Από την άλλη επιβαρύνεται σημαντικά το φίλτρο παρακράτησης σωματιδίων (DPF) που φράζει πολύ πιο γρήγορα και αναγκάζεται σε συνεχείς και πιο τακτικές αναγεννήσεις. Κάτι τέτοιο επιφέρει την μόνιμη ζημιά του και κατ’ επέκταση την αχρήστευσή του σε ότι αφορά τις καθαριστικές του ιδιότητες. Επίσης τα κατάλοιπα επιβαρύνουν σημαντικά και την εισαγωγή του κινητήρα μέσω του συστήματος επανακυκλοφορίας των καυσαερίων (EGR). Τέλος, αφού κάποιο ποσοστό καυσίμου περνάει στα λάδια του κινητήρα κατά την αναγέννηση του DPF επιβαρύνεται σημαντικά η λίπανση του κινητήρα-τουρμπίνας με άμεσες συνέπειες στον κύκλο ζωής των εξαρτημάτων.
Και, βέβαια, δεν θα γνωρίζει ότι στη περίπτωση αυτή δεν υπάρχει αποζημίωση, αφού ο ιδιοκτήτης του πετρελαιοκίνητου οχήματος (EURO 5 και μετά) που θα υποστεί τις παραπάνω ζημιές, δεν καλύπτεται ούτε από την εγγύηση του αυτοκινήτου, πολύ περισσότερο από τον πωλητή κακής ποιότητας πετρελαίου. Η σοβαρή μελέτη του θέματος είμαστε σίγουροι πως θα ανακόψει κάθε βεβιασμένη επιλογή. Ο νέος Υπουργός, είναι έξυπνος και θα δει το «κουτί της Πανδώρας» της πετρελαιοκίνησης σήμερα. Επιπλέον, πιστεύουμε πως θα αγγίξει τον γόρδιο δεσμό της λαθρεμπορίας του πετρελαίου, κάτι που έχει ιδιαίτερες επιπτώσεις εκτός της Οικονομίας, στη Δημόσια Υγεία, αφού η εκπομπή διοξειδίου του θείου, οξειδίων του αζώτου και μικροσωματιδίων από τα πετρελαιοκίνητα είναι Τοξική Βόμβα για τους κατοίκους των πόλεων. Λέτε να μην εξετάσει τα προβλήματα ; Λέτε να κάνει το λάθος ;

Leave a Reply

κατασκευή ιστοσελίδων